Підготувала:
Носікова В. О.
Мета:
- Продовжувати знайомити дітей з українськими народними казками, прищеплювати цікавість до художнього слова;
- Формувати вміння швидко відгадувати загадки, переказувати окремі уривки з казки, відповідати на запитання за її текстом тощо;
- Вчити дітей розуміти зміст казок, вчинки героїв, мораль казок;
- Розвивати творчу уяву, пам’ять та зв’язне мовлення
- Виховувати доброту, дружні взаємовідносини, любов до українських казок, прищеплювати пізнавальний інтерес до фольклорної спадщини свого народу.
Обладнання:
коробка від листоноші, листи, ілюстрації до казок, аудіозапис пісень, предметні картинки.
Хід заняття:
Вихователь:
Добрий день, вітаєм вас.
Настає дозвілля час.
Діти наші, не зівають.
Добру казку починають.
В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем.
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
Вихователь: Діти, я знаю, що ви всі дуже любите слухати казки, а дорослі з великим задоволення читають вам їх. Казки бувають сумні і веселі; вони навчають нас розуму, висміюють ледачих і хвальків і, звичайно, ми знаємо, що у казках добро завжди перемагає зло.
У кожного з вас є улюблена казка. Я порахую до 5, а потім плесну в долоні, а ви кожен назвіть свою казку. (Відповіді дітей)
Чудово! Яке розмаїття!
Нам сьогодні ворона-листоноша принесла багато листів від різних казкових героїв. Цікаво. Хто ж їх надіслав? Зараз разом дізнаємось!
- Дуже засмучена. Мишка розбила яєчко, прийти не зможу.
(Курочка Ряба)
- З'їв семеро козенят. Болить живіт.
(Вовк)
- Від дідуся втік, від бабусі втік, а лисичка відпускати не хоче.
(Колобок)
- Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможемо.
(Дід, баба. Внучка)
Діти, я вважаю, що причини поважні. Ну нічого. Не будемо сумувати. А будемо розважатись. З казкою завжди весело.
Дидактична гра «Казкові загадки»
Любі діти, коли йшла,
По дорозі це знайшла.
Це хатинка невеличка,
Ми у казці.... («Рукавичка»)
Від цієї булави
Змій позбувся голови.
Прагне хлопчик буть хоч трошки
Схожим на .... («Котигорошка»)
Хто до нас прийшов на свято,
Вередливий та пихатий?
Вередлива то коза
Ми у казці .... («Дереза»)
Хто на гусячих крилятах
Прилетів до мами й тата,
Був міцний. Бо їв кулешик.
Це відомий всім .... («Телесик»)
Сидить півник на печі.
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає.
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати.
(«Котик і півник»)
Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав. («Колосок»)
Вихователь: А зараз перевіримо, чи добре ви запам’ятали пісні та притчі наших героїв.
- Яку пісеньку співав Колобок?
- Яку пісеньку співала мама-коза, коли поверталася з лісу додому?
- Як гукала свого сина Івасика-Телесика мати?
- Як кликав Півник на допомогу Котика?
- Як відказувала Коза-дереза, коли сиділа в заячій хатці?
Вихователь: Молодці дітки!
Вихователь: А ось і ще один конвертик, а в ньому завдання.
Конкурс «Скільки героїв – назвіть»
- Кого зустрів Колобок у лісі?
(зайчика,вовка, ведмедя, лисицю)
- Кого спіймав солом’яний бичок ?
(ведмедя,вовка, лисицю, зайця)
- Скільки тварин тягло ріпку ?
(3: собачка, киця,мишка)
- Кого перелякав Пан Коцький?
(ведмедя, вовка, кабана, зайця)
- Хто жив у рукавичці?
(мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовк, кабан,ведмідь)
- Хто вимагав від Кози-дерези покинути зайчикові хатку?
(лисиця, вовк,ведмідь, рак)
Дидактична гра «Чим завершується казка?»
- Хто вигнав мишенят Круть і Верть із-за столу?
- Хто вигнав козу-дерезу із зайчикової хатки?
- Хто їв пиріжки у казці “ Колосок”?
- Яку винагороду одержало гусеня у казці “ Івасик-Телесик”?
Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легенько потягнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
На місця всі посідали.
Вихователь: Діти, я знаю, що ви дуже любите відгадувати загадки. Прослухайте їх та скажіть, як звати героїв казки.
Хоч у нього й шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть, тоді й не п’є,
І не ходить, й не гуляє,
А у лігво спать лягає. (Ведмідь)
Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м’ясо.
Вовку-брату я сестриця.
А зовуть мене .... (Лисиця)
Гострі кігті має –
В подушки ховає.
Лазить все на плотик.
А зоветься ... (Котик)
Має клешні й довгі вуса.
Я і сам його боюся,
Бо щипає, мов гусак,
Ну а звуть щипаку .... (Рак)
Пара довгих вушок.
Сіренький кожушок.
Скорий побігайчик,
А зоветься ... (Зайчик)
В лісі є кравець чудовий,
шиє звірам він обнови.
Для ведмедів кожушки, для лисички – сорочки.
Для куничок – рукавички,
А для білочок – спіднички.
Зайцю – валянки на лапки,
І собі пошив піджак.
Хто кравець такий .... (Їжак)
Вихователь: Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.
Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело. Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Ви дуже гарно працювали, були активні. І зараз ми з вами намалюємо ваших улюблених казкових героїв.