Конспект заняття до тижня безпеки

Конспект заняття «Маленькі друзі Світлофора»
Конспект заняття для дітей II молодшої групи

Освітні завдання:
Розвивальні: Розвивати мову дітей, мислення, пам'ять, увагу.
Виховні: Виховувати вміння бути ввічливими, уважними в ставленні один до одного
Навчальні: Дати дітям знання про те, де і як потрібно переходити вулицю, ознайомити із
спеціальними знаками - показниками пішохідних переходів, ввести в активний словник
дітей слово "перехід". Поглибити знання дітей про види пасажирського транспорту, їх
звуконаслідування. Закріпити знання дітьми основних кольорів (червоний, жовтий,
зелений).
Словникова робота: Ввести в активний словник дітей слова „пішохідний перехід" (зебра),
„вулиця" та активізувати вживання слів: «автобус», «потяг», «машина», «літак»,
«світлофор».
Методи і прийоми: Розгляд ілюстрацій, дидактична гра, читання художніх творів,
створення ігрової ситуації (зацікавлення).
Попередня робота з дітьми: Розгляд ілюстрацій із серії «Правила дорожнього руху»,
читання творів художньої літератури, вивчення пісеньки "В траві сидів кузнечик".
Підготовка вихователя: Виготовлення листівок ;Світлофор;, виготовлення кошиків з
бросового матеріалу.
Підготовка дітей: Підготовка дітей старшої групи до ведення діалогу з молодшими дітьми.
Демонстраційний матеріал: Різнокольорові будиночки, іграшки звірят, Світлофор, зебра
(пішохідний перехід), костюми Червоного Капелюшка, Крокодила Гени. Курчатка.

Світлофорчика.
Роздатковий матеріал: д/гра Збери квітку, кружечки зеленого, червоного, жовтого
кольору, листівка "Світлофор; , різнокольорові повітряні кульки.

Література: Бібліотечка
вихователя дитячого садка № 23-24,01р., С. Маршак;Світлофор;. С. Михалков;Моя
вулиця

Хід заняття
Вихователь: Діти, погляньте, які гарні повітряні кульки в мене є. Якого вони кольору?
(Діти називають кольори: червоний, жовтий, зелений) Заходить Світлофорчик, він плаче.

Вихователь: Ой. Світлофорчик до нас в гості прийшов. Чому ти плачеш?
Світлофорчик : 3 моїм татом Світлофором Світлофоровичем сталося лихо. В казковому
місті, де він стоїть на вулиці, пройшов великий дощ, і з таткових очей змило фарбу. Тепер
вогники його очей не горять, в місті кожного дня трапляються аварії, бо Світлофор Світлофорович не може допомагати людям: ні водіям, ні пішоходам. Допоможіть мені
знайти фарби для мого татка.
Вихователь: Щоб допомогти тобі. Світлофорчику, нам треба вирушити до казкового
міста. Діти, на чому ж ми помандруємо?
( Діти називають види транспорту)
Вихователь: А на чому найшвидше можна дістатися до казкового міста? Діти: На літаку.
Вихователь: Так. полетимо на літаку, буде найшвидше. Уявіть себе маленькими
літачками, заводимо мотори (р- р- р). Полетіли. А ось і казкове місто вже видно.
Приземляємося. Ну. ось ми і в казковому місті. І потрапили прямо на різнокольорову
вулицю. Якого кольору будиночки стоять на цій вулиці?
(Діти називають).
Світлофорчик: На цій вулиці живуть мої друзі: Жовте Курчатко. Червоний Капелюшок і
Крокодил Гена.
Вихователь: То треба до них завітати, можливо вони зможуть нам допомогти. Як ви
гадаєте, малята, в якому з цих будиночків живе Жовте Курчатко?
Діти: В жовтому.
Вихователь: Давайте підійдемо до цього будиночка. Ви впевнені, що саме це жовтий
будиночок? А з чого видно, що це жовтий будиночок? Діти: У нього жовтий дашок.
Вихователь: Тоді давайте постукаємо і подивимось, чи справді в ньому живе Курчатко.
(Стукають)
Курчатко: (виходить) Добрий день, малята, раде вас вітати.
Вихователь: Добрий день, Жовте Курчатко. Чи не можеш ти нам допомогти: не даси
трохи жовтої фарби для Світлофора Світлофоровича?
Курчатко: 3 радістю допоможу, але ви повинні назвати мені, що буває жовтого кольору.
Діти: (називають) Курчатко, сонечко, банан, лимон, кульбабка, диня, груша, листочки

восени...

Курчатко: Молодці, діти, ось вам жовта фарба.
(Дає дітям жовті кружечки, які діти складають у свої кошики).
Вихователь: Дякуємо тобі. Курчатко. Тепер підемо до Червоного Капелюшка. Як ви
гадаєте, в якому будиночку вона живе?
Діти: В червоному. Ось він.
Вихователь: Постукаємо до нього і побачимо, хто з нього вийде.
(Стукають)
Червоний Капелюшок: Добрий день, малята. Що привело вас до мого будиночка?
Вихователь, діти: Добрий день. Червоний Капелюшок. Ми шукаємо фарби для
Світлофора Світлофоровича. Чи не даси нам трохи червоної фарби?
Червоний Капелюшок: Звичайно дам. Але спочатку допоможіть ви мені. Посадіть біля мого будиночка червоні квіти.
Д/ гра "Збери квітку"
(Діти шукають пелюстки червоного кольору і вкладають їх у трафарет квітки.)
Червоний Капелюшок: Молодці, діти! Ось фарба червоного кольору, як ви просили для
Світлофора Світлофоровича.
(Дає дітям червоні кружечки)
Вихователь: Дякуємо тобі Червоний Капелюшок. Нам вже час іти до Крокодила Гени.
Цікаво, в якому з цих будиночків живе Крокодил Гена? Діти: В зеленому.
Вихователь: То де ж зелений будиночок? (шукають...) Постукаємо до нього. Крокодил
Гена: (виходить). Добрий день, малята!
Вихователь, діти: Добрий день Крокодил Гена. Чи не можеш ти подарувати нам трохи
зеленої фарби для Світлофора Світлофоровича.
Крокодил Гена: Звичайно подарую. Я дуже люблю цю фарбу і навіть дружу з тими
звірятами, які мають зелений колір. Знайдіть, будь-ласка серед цих тварин (звірят) тих,
яких можна назвати моїми друзями.
Діти: Це зелена жабка, дракончик, крокодил, динозаврик.
(Ставлять їх коло будиночка Крокодила Гени.)
Крокодил Гена: А яку зелену пісеньку ви знаєте?

мого будиночка червоні квіти.
Д/ гра Збери квітку
(Діти шукають пелюстки червоного кольору і вкладають їх у трафарет квітки.)
Червоний Капелюшок: Молодці, діти! Ось фарба червоного кольору, як ви просили для
Світлофора Світлофоровича.
(Дає дітям червоні кружечки)
Вихователь: Дякуємо тобі Червоний Капелюшок. Нам вже час іти до Крокодила Гени.
Цікаво, в якому з цих будиночків живе Крокодил Гена? Діти: В зеленому.
Вихователь: То де ж зелений будиночок? (шукають...) Постукаємо до нього. Крокодил
Гена: (виходить). Добрий день, малята!
Вихователь, діти: Добрий день Крокодил Гена. Чи не можеш ти подарувати нам трохи
зеленої фарби для Світлофора Світлофоровича.
Крокодил Гена: Звичайно подарую. Я дуже люблю цю фарбу і навіть дружу з тими
звірятами, які мають зелений колір. Знайдіть, будь-ласка серед цих тварин (звірят) тих,
яких можна назвати моїми друзями.
Діти: Це зелена жабка, дракончик, крокодил, динозаврик.
(Ставлять їх коло будиночка Крокодила Гени.)
Крокодил Гена: А яку зелену пісеньку ви знаєте

(Діти співають 1 куплет)
Молодці, діти! Ось вам зелена фарба. (Дає дітям кружечки зеленого кольору.
Вихователь: Дякуємо тобі , Крокодил Гена. А он і Світлофор Світлофорович стоїть. Зараз
ми розфарбуємо його очі. (Вихователь приклеює кружечки Світлофору.) Тепер він може з
нами пограти.
Гра Водії та пішоходи
(Діти діляться на підгрупи: водіїв і пішоходів і діють у відповідності до сигналів
світлофора)
Вихователь: Діти, давайте подякуємо друзям Світлофорчика і подаруємо їм наші
різнокольорові кульки. Кожному кульку його кольору (повертаються до будиночків і
дарують кульки). Дякуємо за допомогу. До побачення, друзі.
Вихователь: А нам вже час повертатися до дитячого садка. Але спочатку скажіть, будь
ласка, чи можна маленьким діткам самим без тата і без мами гуляти далеко від своєї
домівки, подорожувати? (Ні, не можна). А чому? А ви самі подорожували? Ні. ви були зі
мною.
А чи можна маленьким діткам самим без дорослих переходити вулицю? (Ні, не можна)
От і ви переходили вулицю не самі, а зі мною. А щоб ви назавжди запам'ятали, на яке
світло світлофора що потрібно робити, Світлофор Світлофорович дарує вам ось такі
маленькі світлофорчики.

Конспект заняття «. Я - ПАСАЖИР»

Конспект заняття для дітей середньої групи

Мета: ознайомити дітей з правилами користування громадським транспортом; вчити дітей дотримуватися правил поведінки у ньому; ви­ховувати шанобливе ставлення до інших.

Обладнання: Чомучка, малюнки транспорту, на якому не вистачає якихось елементів; малюнки, слайди або фотографії різного громадсько­го транспорту; різні предмети для гри, наприклад, кермо, лялька, хустин­ка, капелюх тощо (за вибором учителя), м'яч, зелений і червоний кружеч­ки для дітей.

Ключові поняття: громадський транспорт, пасажири, зупинка, прави­ла поведінки у транспорті.

Попередня робота.

Підготувати малюнки, слайди або фотографії з різним громадським транспортом.

Підготувати малюнки транспорту, на якому не вистачає якихось еле­ментів. Наприклад.

Автобус - без вікон, з одними дверима.

Таксі - без розпізнавальних знаків.

Тролейбус - без штанг, з одними дверима.

3.Підготувати різні предмети для гри, наприклад, кермо, ляльку, хус-
тинку, капелюх тощо (за вибором учителя), м'яч.

Хід заняття

І. Сюрпризний момент прихід Чомучки.

1. Гра «Світлофор».

Якщо ви згодні з тим, що почуєте, покажіть зелений кружечок, якщо - ні - червоний.

Переходити дорогу слід на червоне світло.

На дорозі не можна затримуватися, бавитися.

Переходячи дорогу, треба подивитися спочатку назад, потім -вперед.

4) На зелене світло не треба йти, слід дочекатися червоного.

5)Можна швидко перебігти дорогу перед машиною.

2. Бесіда.

- Які кольори є у світлофора? Що означає кожен світловий сиг­нал? Чому не можна гратися на проїзній частині дороги? Що озна­чає знак «Пішохідний перехід»? Які є ще знаки для переходу? («Надземний пішохідний перехід», «Підземний пішохідний пере­хід».) Чому дорожні знаки встановлюють на правому боці дороги?

3. Відгадування загадок.

По вулиці будиночок їде, на роботу всіх везе. Не на курячих ногах, у гумових чоботях. (Автобус, маршрутне таксі)

Є у мого татка на колесах хатка.

Возить хатка невеличка нас на дачу і до річки. (Машина)

Швидко мчить, бо поспішає, пасажирів підбирає.

І хвилинка у хвилинку їх доставить на зупинку. (Автобус)

По лижні ковзнули ніжки, ми подумали - стоніжка, та помітили, що ріжки має дивна ця стоніжка, що вхопилися за дріт, і мерщій помчали в світ. (Електрич­ка)

Леся Вознюк

4.Робота в групах.

Діти розподіляються на групи. Кожна група отримує малюнки-завдання, на яких зображений транспорт, на якому не вистачає якихось елементів. Діти виправляють помилки на малюнку. Наприклад автобус - без вікон, з одними дверима; таксі - без розпізна­вальних знаків; тролейбус - без штанг, з одними дверима.

5. Бесіда.

Орієнтовні запитання: Хто такі пасажири? Які види транспорту ви знаєте? Яким громадським транспортом ко­ристуєтеся? Як слід поводитися в транспорті? Які транспорт­ні засоби призначені для перевезення великої кількості лю­дей? Яким транспортним засобом можна доїхати до нашого садочка? Хто знає номери маршрутів автобуса (тролейбуса, трамвая), які можуть доставити вас до садочка? Яким тран­спортним засобом користуєтесь ви? У якому місці вулиці тре­ба чекати прибуття транспортного засобу, виконувати посад­ку і висадку з нього? Як слід поводитися у громадському транспорті?

5. Гра «Пішоходи і пасажири».

Діти стають у коло. Ведучий стає у середину кола і тримає в руках м'яч. Ведучий, кидаючи м'яч комусь із грав­ців, називає слово «пасажир» або «пішохід». Той, хто зловить м'яч, розказує одне з правил поведінки пасажира чи пішохода і повертає м'яч ведучому. Не можна повторювати вже названі правила. Той, хто не знає правил або відповів неправильно, вибуває з гри. Пере­можцями стають учні, які залишились у колі до закінчення гри.

6. Підсумок заняття.

Чомучка запитує: Які види громадського транспорту ви знаєте? Якими види громадського транспорту ви користуєте­ся? Як слід поводитися у транспорті? Чи завжди ви дотриму­єтеся правил поведінки у транспорті? Чому потрібно дотри­муватися правил поведінки у транспорті?

Конспект заняття по темі «Правила дорожнього руху» з дітьми середньої групи

«Дорожні знаки»

Мета:

1 . Закріпити знання правил дорожнього руху: сигналів світлофора , дорожніх знаків.

2 . Закріпити знання будови вулиці , її частин та їх призначення .

3 . Познайомити з дорожнім знаком «Пункт харчування».

4 . Вчити складати описовий розповідь .

5 . Вчити дітей складно відповідати на питання , використовуючи аргументовану й доказову мова .

6 . Розвивати дрібну і загальну моторику.

7 . Удосконалювати інтонаційну виразність мови .

8 . Виховувати у дітей бажання знати і виконувати правила дорожнього руху.

Вихователь : Нашу зустріч ми почнемо з музичною загадки .

( Пісня « Будиночок біля дороги » )

- Про що ця загадка ? ( Ця загадка про світлофор )

- Для чого необхідний світлофор на вулиці? ( Він керує рухом пішоходів і транспорту , щоб не було аварій на вулиці і все рухалися за правилами ) .

- На який сигнал світлофора можна переходити дорогу?

- Що треба робити якщо на світлофорі горить жовтий , червоний?

- Хто хоче розповісти вірш про світлофорі ?

( Діти розповідають 1-2 вірші ) .

Стук у двері. Входить іграшка кіт - весь у бинтах .

Вихователь: Входить котик ледь живий ,

Де скакав ?

Кот: На бруківці !

Чи не послухався я маму

Віддаючи автобус лапу.

Вихователь: Так ти, напевно не знаєш правила дорожнього руху ?

Кот: Ні!

Вихователь: Бачите , хлопці , що може трапитися , якщо не знати правил дорожнього руху. Сідай котик , і послухай , а хлопці тобі розкажуть головне правило світлофора :

У світлофора віконечка три:

При переході на них подивися .

Всі світлофор розуміє без слів ,

Він говорить мовою вогників.

Діти хором : Червоний - стій!

Жовтий - чекай ,

А зелене світло - йди !

Кот: А я ось тут намалював світлофор , навіть три світлофора. Ось як красиво (Показує малюнок) .

Вихователь: Хлопці , але ж тільки один світлофор тут намальований правильно . Знайдіть його , і поясніть , які помилки ви бачите в малюнку.

( Діти виконують завдання і обгрунтовують свою відповідь ) .

- А якщо на вулиці немає світлофора , то як можна її переходити ?

( Вулицю можна переходити там , де є дорожній знак «Пішохідний перехід» або «Підземний пішохідний перехід» ( показують на ковроліні ) , або по « зебрі ».

Вихователь: На ковроліні побудована вулиця з проїзною частиною , тротуаром , пішохідним переходом .

- Для чого призначена проїжджа частина ? ( По проїжджій частині рухається транспорт)

- Давайте пригадаємо, які види транспорту ми знаємо :

пальчикова гімнастика

І автобус і трамвай

Вантажівка і самоскид

Їдуть тільки по дорозі

На дозволяючий сигнал.

- Для чого необхідний « пішохідний перехід» ? (В цьому місці можна переходити дорогу. )

А тепер давайте розповімо і покажемо як треба правильно переходити дорогу.

Координація мовлення з рухом.

(Звучить пісня « Дорога не стежка » )

Кот: Я забув, як називається цей дорожній знак ? ( Пішохідний перехід »). А які ще бувають знаки?

Вихователь: Зараз ми тобі розповімо . Слухайте загадку:

1 . Захворів живіт у Роми ,

Не дійти йому до будинку.

Це випадок не простий

Потрібно знак знайти - який?

- Про який дорожньому знаку ця загадка ? ( «Пункт медичної допомоги» )

- У яких місцях знаходиться цей знак ? ( Цей знак знаходиться поруч з лікарнею , поліклінікою ) .

2 . У цьому місці , як не дивно ,

Чекають чогось постійно ,

Хтось сидячи ,

хтось стоячи

Що за місце тут таке?

( Ця загадка про знак «Зупинка автобуса » )

3.Ряд школа чи садок

обережніше шофер

Тут гуляють Тані , Петі ...

І дорожній знак тут ... «Діти»

- У яких випадках необхідний цей дорожній знак ?

- А зараз я познайомлю вас з новим дор. знаком :

4 . У вас в шлунку стало порожньо

Хочете ви перекусити ?

Не борги ваші чекання

Підкаже знак вам « Пункт харчування».

Цей дорожній знак ставлять біля кафе , ресторанів , тобто в тих місцях , де люди можу поїсти .

- Опишіть мені , будь ласка , як виглядає цей знак (форма , колір , що зображено всередині). ( За моделями )

Вихователь: Давайте хлопці , побудуємо вулицю у нас на підлозі. ( Напольна гра «Дорога »).

Оживимо нашу вулицю: Дітям лунають жезл , кашкет , нагрудники з видами транспорту. ( Діти дізнаються і називають види транспорту).

- Який з цих видів транспорту не може рухатися по нашій вулиці ? (Не може рухатися трамвай , тому, що немає рейок. )

Кот: Спасибі вам , хлопці я так багато дізнався сьогодні . Я добре запам'ятаю всі дорожні знаки , і завжди буду виконувати правила дорожнього руху. До побачення !

Конспект заняття «.Пригоди у казковому місті Світлофорськ»

Конспект заняття для дітей старшої групи

Мета: формувати навички безпечної поведінки на вулицях міста.

Програмне зміст:

1.Закрепіть знання дітей про правила дорожнього руху та безпечної поведінки на вулиці.

2 . Закріпити знання дітей про різні види транспорту , дорожніх знаках.

3 . Сприяти розвитку пізнавального інтересу .

4 . Вправляти в правильній побудові пропозицій , збагачувати словниковий запас.

5 . Розвивати зорове і слухове увагу , логічне мислення.

6 . Вчити орієнтуватися в просторі і на площині за допомогою плану -карти , схем , словесної установки.

7 . Удосконалювати координацію рухів , допомогти зняти м'язове напруження.

8 . Виховувати доброзичливі взаємини між дітьми , чуйність, уміння узгоджувати свої дії

Словникова робота :

1 . Іменники : транспорт - трамвай , вантажівка , поїзд , тролейбус , екскаватор , автобус , підйомний кран , пожежна машина , велосипед , машина

2 . Прикметники : пасажирський , вантажний , легковий , спеціальний , червоний , жовтий , зелений.

3 . Дієслова : їхати , йти , стояти , переходити , чекати , бігати.

Методи і прийоми: ігровий момент , Сюрпризний момент , питання і відповіді дітей , наочний матеріал , метод заперечення , експеримент.

Попередня робота:

Робота з наочними матеріалами;

Робота зі схемами ;

Дидактичні ігри « Докажи слівце » , «Знайди пару » , «Знайди свій гараж » , «Вгадай знак » ;

Читання художньої літератури;

Розгляд ілюстрацій ;

Бесіди з дітьми (індивідуальні , колективні) ;

Обладнання: обруч , гімнастичні палиці - 4 штуки , ілюстрації «транспорт» , ілюстрації «неприємні історії» , картки з дорожніми знаками , « пішохідний перехід» і світлофор , карта - план , 10 квадратів з машинками , квіти з паперу з дорожніми знаками за кількістю дітей , лист в конверті , чудова коробочка з машинками, 18 магнітів, блок « Дьенеша », схема, позначення на підставках ( « автобус» , « загадка » , знак « зупинка» , «неприємності» , « гараж » , «квітка» ) .

хід:

Вихователь: Хлопці , ви знаєте , до нас в д.с. прийшов лист від нашого друга старшого інспектора Світлофора Светофоровіча , який живе в місті Светофорске . Він нам пише: Доброго дня , дорогі діти , знавці дорожніх правил! Запрошую вас відвідати наше місто Светофорск . Я сам не зможу вас зустріти , у мене багато роботи, тому надсилаю план - карту , по якій ви зможете орієнтуватися в місті ». Хлопці, якщо ви уважно подивитеся навколо , то неодмінно здогадаєтеся , на якому саме транспорті ми з вами вирушимо в Светофорск . ( стоїть знак « автобус »). Здогадалися ? Як ? Молодці !

Вихователь: Але наші автобуси не зовсім звичайні , вони являють собою геометричні фігури. А тепер - завдання : дівчатка сідають не в синій , і не круглий (квадрат жовтий) , а хлопчики не в жовтий , і не квадратний ( коло синій). Всі зайняли свої місця в автобусах ? Дівчатка , ваш автобус має якусь форму? (квадрат ) . Хлопчики , а ваш автобус якої форми ? ( коло) . Як вас тепер можна назвати ? ( пасажирами ) .

Вихователь: Культурний пасажир повинен знати , що дозволяється , а що забороняється в транспорті. Поки їдемо , пограємо в мовну гру , будьте уважні. Я почну фразу - ви закінчите :

Їхати зайцем , як відомо .... ( забороняється )

Поступитися старенькій місце .... ( дозволяється )

Всіх розштовхувати , кричати ... ( забороняється )

А тихесенько стояти ....... ( дозволяється )

Брати морозиво в автобус ... ( забороняється )

Ну а яблука в пакеті ....... ( дозволяється )

У м'яч грати на зупинці ... ( забороняється )

Обходити автобус ззаду ........ ( дозволяється )

Ну а спереду , звичайно ..... ( забороняється )

Вихователь: Молодці , хлопці , знаєте правила культурного та безпечної поведінки . Ось ми і приїхали в Светофорск . Виходьте з автобуса Місто незнайомий , а щоб нам не заблукати - будемо користуватися картою . Я пропоную вибрати зберігача карти , за допомогою дзиги . І допоможе мені в цьому Поліна. Давайте подивимося , куди нам йти ( діти розглядають карту). Наш шлях лежить на вулицю Загадок

загадки :

1 . Не літає , але дзижчить -

Жук по вулиці біжить ,

І горять в очах жука

Два блискучих вогника (автомобіль )

2 . Що за диво - синій будинок !

Дітлахів багато в ньому !

Ноги , взуття - з гуми

І харчується бензином (автобус )

3 . Носить хобот , а не слон ,

Але слона сильніше він ,

Сотні рук він заміняє:

Без лопати , а копає (екскаватор )

4 . Їх видно всюди, їх видно з вікон ,

По вулиці рухаються швидким потоком.

Вони перевозять різні вантажі -

Цегла і залізо , зерно і кавуни ( вантажівка)

5 . Мчить вогненною стрілою

Мчить у далечінь машина.

І заллє пожежа будь

Смілива дружина ( пожежна машина)

6 . Довгою шиєю поверчу ,

Вантаж важкий підхоплю .

Де накажуть - покладу ,

Людині я служу (підйомний кран)

Вихователь: Хлопці , я вам пропоную пограти в гру «Чудова коробочка ». У коробці знаходиться транспорт , який вам потрібно розділити на три групи: легковий , вантажний і спеціальний . Кожен підходить , бере по одній машинці і знаходить для неї потрібне місце. Давайте подивимося , куди тепер лежить наш шлях ?

Вулиця «Дорожні знаки »

Гра «Знайди пару ».

Вихователь: Хлопці , тут у нас знаходяться дорожні знаки. Чи не радячись , один з одним , кожен повинен взяти знак і знайти собі партнера , то є пару з такою ж картинкою.

Пари беруться за руки і стають в коло (виконання завдання).

Вихователь: А тепер Порадившись один з одним і вирішіть , хто буде розповідати про своє знакові.

Фізкультурна хвилинка : «Машина »

На вулиці нашої машини , машини - ( йдуть по колу , зупиняються )

Машини - малятка ( присідають )

Машини - великі ( встають , піднімають руки вгору)

Ей , машини , повний хід ( швидко йдуть по колу , зупиняються )

Я - зразковий пішохід : ( притискають долоні до грудей)

Поспішати не люблю ( повертають голову вправо - вліво )

Вам дорогу поступлюся ( розводять руки в сторони , нахиляючись вперед)

Вулиця « Неприємностей »

Вихователь: Тут зображені діти , які не знають правил дорожнього руху і тому з ними можуть відбутися неприємності. Що діти роблять неправильно ? (відповіді дітей)

Заходить сумний Незнайка .

Незнайка : Доброгодня діти!

Вихователь: Діти , хто це до нас прийшов ? (Незнайка ) . А чому ти такий сумний , невеселий .

Незнайка : Сьогодні мене всі лають , кричать. А я не зрозумію , чому?

Вихователь : Незнайка , розкажи нам з хлопцями , що з тобою сталося? Може ми , зможемо , тобі , чим небудь допомогти ?

Незнайка : Я вийшов з будинку сьогодні і вирішив пограти в футбол , але у дворі нікого не було. І я пішов на вулицю. Кинув м'яч , а він покотився на дорогу. Мене почали лаяти перехожі , але я ж нічого такого не зробив ? ..

Разом з дітьми Незнайка розбирає дорожню ситуацію. Діти пояснюють Незнайку правила безпеки .

Незнайка : Потім я хотів перейти вулицю , але заверещали гальма машин і водії почали на мене кричати. Чому вони кричали - не знаю .....

Діти пояснюють , як потрібно переходити вулицю.

Незнайка : А коли я сів в автобус , мене взагалі покарали і посадили поруч з кондуктором . За що - я не знаю. Я ж нічого не робив, тільки встав на сидіння і висунув голову у вікно , щоб подивитися на машини.

Діти пояснюють Незнайку правила поведінки в громадському транспорті.

Незнайка : Хлопці, у мене ще одна проблема . Знайка дав мені 2 завдання виконати , а у мене ніяк не виходить. Допоможіть мені , будь ласка.

1 завдання - «Збери кольору». Розставити кольорові магніти так , щоб у кожному ряду і в кожному стовпчику кольору не збігалися. Незнайка ділить дітей - 3 дитини з одного боку мольберта , 3 з іншого боку.

2 завдання - «Знайди геометричні фігури ». Використовуючи схему знайти правильно геометричні фігури.

Незнайка : Дякуємо вам , хлопці. Я тепер зрозумів , як грати в ці ігри.

Вихователь : Незнайка , скоро тобі йти в 1 клас і якщо ти не вивчиш ПДР , будеш весь час потрапляти в безглузді історії.

Незнайка : Я , все зрозумів . Я обіцяю вивчити правила дорожнього поведінки

Хлопці , давайте нагадаємо Незнайку і його друзям правила дорожнього руху:

1 . «Знаєш правила руху -

Можеш сміливо , друг, гуляти !

А не знаєш , сиди вдома ,

Щоб собою не ризикувати ! »

2 . «Щоб вулицю перейти ,

Про правилі пам'ятай простому :

Спочатку наліво , дружок , подивися ,

Направо поглянь потім. »

3 . «Дорогу при зеленому світлі

Ви не встигли перейти ?

На острівці чудовому,

Перечекай на півдорозі »

4 . « Пояснити треба запросити ,

Будь ти юн або старий :

Дорога , мій друг , - для транспорту ,

Для тебе - тротуар .

5 . « Смугаста конячка ,

Її зеброю звуть .

Але не та , що в зоопарку , -

По ній люди все йдуть .

6 . « Найбільш малий знак дорожній ,

Він стоїть не просто так.

Будьте , діти , обережні ,

Поважайте кожен знак .

Вихователь: Давайте все , разом вимовимо девіз!

Щоб жити , не знаючи прикрощі ,

Щоб бігати , плавати і літати ,

Ти повинен правила руху

Завжди і всюди дотримуватися .

Вихователь: Хлопці , щоб потрапити на наступну станцію , нам треба правильно перейти дорогу. Що нам допоможе правильно перейти дорогу ...... ( пішохідний перехід , світлофор )

Діти переходять дорогу підходять до столів .

« Гаражна зона »

Вихователь: Хлопці , кожен підійшов до свого гаражу. Ви були пасажирами , пішоходами , тепер будите водіями. Поставте машину на середину дороги (машина поїхала вгору , вліво , вниз на одну клітинку , вниз , вправо на одну клітинку , вправо - гараж)

Вулиця «Чарівна »

Вихователь : Подивіться , хлопці , тут якісь квіти. Давайте спробуємо їх опустити у воду і поспостерігати , що ж станеться ( експеримент: квіти розкриваються , діти називають дорожні знаки які зображені в серденьках кольорів) .

Вихователь: Подивіться на карту , ми з вами скрізь побували, всі завдання виконали? Вам сподобалося місто Светофорск ?

Діти діляться своїми враженнями.

Вихователь: А чи довелося вам зіткнутися з якими-небудь труднощами при виконанні завдань ? Я хочу вам запропонувати у вільний час намалювати малюнки , в яких ви покажіть свої враження від нашої подорожі.

Підсумок: у ході освітньої діяльності було досягнуто головне - діти не тільки закріпили правила дорожнього руху та основні правила особистої безпеки , але й змогли пояснити необхідність їх застосування в екстремальних ситуаціях. Даний захід на практиці показує свою перевагу і ефективність.

Конспект заняття з ОБЖ для дітей старшого дошкільного віку

"Безпечна дорога додому"

мета:

- Познайомити дітей з правилами дорожнього руху;

- Допомогти дітям розуміти дорожню символіку та її специфіку ( на прикладі дорожніх знаків);

- Розвиток у дітей самостійності , швидкості реакції , кмітливості .

матеріали:

- Малюнки із зображенням дорожніх знаків.

Хід заняття:

Педагог читає дітям оповідання " Навіщо потрібні дорожні знаки? "

Мурахи - істоти хоч і маленькі , але розумні і працьовиті . Цілий день бігають вони по мурашиним доріжках . Одні - з поклажею в будинок , до мурашника . Інші - геть , із сміттям і без нічого . Ніхто ні з ким не свариться , не стикаються. І все тому , що у мурашок свої правила руху. Дотримуються вони строго!

Втім , якщо мураха на мураху в поспіху і налетить , утрату невеликий - аж надто вони легкі да малі !

Машини теж снують з ранку до вечора. Біжать з вантажем або перевозять людей. Відпочивають в гаражах , а підкріплюються на бензоколонках . Вони дуже сильні . Вони летять по дорогах , як стріла , ревуть , немов дикі звірі. Вони копають глибокі ями , піднімають колоди , як сірники , і гасять пожежі .

Якщо дві машини налетять один на одного або на людину , трапиться біда.

Люди і машини кожен день зустрічаються на вулиці. Щоб не заважати один одному , вони придумали правила - як себе вести на дорогах.

Машини дотримуються цих правил суворо. Якщо на переході горить для них червоне світло - встають як укопані. Пропускають тебе вперед , на інший бік вулиці . Стоять , гурчать , тільки й чекають зеленого світла , щоб знову рвонутися вперед.

Машини вірять , що і люди будуть дотримуватися закони вулиці . Не переходити її , де попало. На переході не бігти на червоне світло , палаючий для пішоходів. Чи не вибігати раптово на дорогу. Машини не очікують цього і не можуть відразу зупинитися.

Машини не порушують договір з людиною.

- А ви , хлопці , дотримуєтеся правил дорожнього руху ? ( вислуховуються відповіді дітей).

- Кращий спосіб зберегти своє життя на дорогах - це дотримуватися правил дорожнього руху. Сьогодні ми з вами поговоримо про безпеку на дорогах і про те , які бувають дорожні знаки.

Педагог загадує загадки (з показом картинок) про дорожні знаки , діти відгадують .

Цією зебри на дорозі

Я анітрохи не боюся.

Якщо все навколо в порядку ,

По смужках в дорогу подамся .

( Знак "Пішохідний перехід" )

Правило № 1 . Переходити вулицю можна тільки по пішохідних переходах . Вони позначаються спеціальним знаком "Пішохідний перехід" .

Ніколи не підведе

Нас підземний перехід:

дорога пішохідна

У ньому завжди вільна .

( Знак " Підземний перехід" )

- Найбезпечніший перехід - підземний .

Правило № 2 . Якщо ні підземного переходу , ти повинен користуватися переходом зі світлофором .

- Ось яке вірш написав С. Михалков про світлофор :

Якщо світло спалахнуло червоне ,

Значить , рухатися небезпечно ,

Світло зелений каже:

" Проходьте , шлях відкритий ! "

Жовте світло - попередження :

Жди сигналу для движенья .

Правило № 3 . Не можна переходити вулицю на червоне світло , навіть якщо немає машин.

Правило № 4 . Переходячи вулицю , завжди треба дивитися : спочатку - наліво , а дійшовши до середини дороги - праворуч.

Правило № 5 . Найбезпечніше переходити вулицю з групою пішоходів.

Правило № 6 . Ні в якому разі не можна вибігати на дорогу ( навіть якщо ти дуже поспішаєш ) . Перед дорогою треба зупинитися.

Ей , водій , обережно !

Їхати швидко неможливо.

Знають люди все на світі -

У цьому місці ходять діти.

( Знак "Діти" )

Правило № 7 . Не можна грати на проїжджій частині дороги і на тротуарі.

- Хлопці , як ви думаєте , чому не можна грати на дорозі і біля дороги? ( Вислуховуються відповіді дітей).

Правило № 8 . Автобуси , тролейбуси і трамваї небезпечно обходити як спереду , так і ззаду. Треба дійти до найближчого пішохідного переходу і по ньому перейти вулицю.

Правило № 9 . Поза населених пунктів дітям дозволяється йти тільки з дорослими по краю дороги ( по узбіччю ) назустріч машинам.

Тут дорожні роботи -

Ні проїхати , ні пройти.

Це місце пішоходу

Краще просто обійти.

( Знак "Дорожні роботи" )

Червоне коло , прямокутник

Знати зобов'язаний і дошкільник .

Це дуже строгий знак .

І куди б ви не поспішали

З татом на автомобілі -

Чи не проїдете ніяк!

( Знак "В'їзд заборонено " )

Цей знак на переїзді -

У непростому , помітному , місці.

Тут шлагбаум не варто ,

Паровоз щосили димить.

Швидкість він набрав вже ,

Так що будь насторожі.

( Знак "Залізничний переїзд без шлагбаума " )

Я не мив в дорозі рук ,

Поїв фрукти , овочі.

Захворів і бачу пункт

Медичної допомоги.

( Знак "Пункт першої медичної допомоги" )

- Усі діти люблять кататися на велосипеді , на скейтборді , на самокаті , на роликових ковзанах. Виявляється , для них теж є свої правила безпеки :

1 . Не можна кататися в місцях , де можна випадково виїхати на проїжджу частину. Взимку це відноситься і до ковзанів , і до санок .

2 . Їздити на велосипеді по дорогах можна тільки з 14 років.

3 . Чи не переїжджай дорогу на велосипеді , а переходь її по переходу , ведучи велосипед за кермо.

У нього два колеса і сідло на рамі ,

Дві педалі є внизу , крутять їх ногами.

У червоному колі він стоїть ,

Про заборону говорить .

( Знак " Велосипедний рух заборонено " )

- Хлопці , а зараз я перевірю вашу винахідливість і кмітливість. Я буду задавати вам запитання , хто знає правильну відповідь , повинен підняти руку. Відповідати хором можна.

- Скільки коліс у легкового автомобіля? - ( Чотири ) .

- Хто керує автомобілем ? - (Водій ) .

- Хто ходить по тротуару ? - ( Пішохід ) .

- Для чого потрібна проїжджа частина ? - ( Для руху транспорту).

- По якій стороні проїжджої частини рухається транспорт ? - ( По правій ) .

- Як називається місце перетину двох доріг ? - ( Перехрестя ) .

- Що може статися , якщо пішохід або водій порушив правила дорожнього руху ? - ( Аварія або ДТП) .

- На яку тварину схожий пішохідний перехід? - ( На зебру ) .

- Які машини обладнані спеціальними звуковими і світловими сигналами ? - ( "Швидка допомога" , пожежна та міліцейська машини).

- Який сигнал подає автомобіль , повертаючи праворуч ? - ( Моргає правої маленької лампочкою ) .

- Де можна грати дітям , щоб не наражатися на небезпеку ? - ( У дворі , на дитячому майданчику ) .

- Усім дітям спасибі за участь у занятті . Сподіваюся , що ви будете завжди дотримуватися правил дорожнього руху.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування