Конспект заняття до тижня безпеки
Конспект заняття «Маленькі друзі Світлофора»
Конспект заняття для дітей II молодшої групи
Освітні завдання:
Розвивальні: Розвивати мову дітей, мислення, пам'ять, увагу.
Виховні: Виховувати вміння бути ввічливими, уважними в ставленні один до одного
Навчальні: Дати дітям знання про те, де і як потрібно переходити вулицю, ознайомити із
спеціальними знаками - показниками пішохідних переходів, ввести в активний словник
дітей слово "перехід". Поглибити знання дітей про види пасажирського транспорту, їх
звуконаслідування. Закріпити знання дітьми основних кольорів (червоний, жовтий,
зелений).
Словникова робота: Ввести в активний словник дітей слова „пішохідний перехід" (зебра),
„вулиця" та активізувати вживання слів: «автобус», «потяг», «машина», «літак»,
«світлофор».
Методи і прийоми: Розгляд ілюстрацій, дидактична гра, читання художніх творів,
створення ігрової ситуації (зацікавлення).
Попередня робота з дітьми: Розгляд ілюстрацій із серії «Правила дорожнього руху»,
читання творів художньої літератури, вивчення пісеньки "В траві сидів кузнечик".
Підготовка вихователя: Виготовлення листівок ;Світлофор;, виготовлення кошиків з
бросового матеріалу.
Підготовка дітей: Підготовка дітей старшої групи до ведення діалогу з молодшими дітьми.
Демонстраційний матеріал: Різнокольорові будиночки, іграшки звірят, Світлофор, зебра
(пішохідний перехід), костюми Червоного Капелюшка, Крокодила Гени. Курчатка.
Світлофорчика.
Роздатковий матеріал: д/гра Збери квітку, кружечки зеленого, червоного, жовтого
кольору, листівка "Світлофор; , різнокольорові повітряні кульки.
Література: Бібліотечка
вихователя дитячого садка № 23-24,01р., С. Маршак;Світлофор;. С. Михалков;Моя
вулиця
Хід заняття
Вихователь: Діти, погляньте, які гарні повітряні кульки в мене є. Якого вони кольору?
(Діти називають кольори: червоний, жовтий, зелений) Заходить Світлофорчик, він плаче.
Вихователь: Ой. Світлофорчик до нас в гості прийшов. Чому ти плачеш?
Світлофорчик : 3 моїм татом Світлофором Світлофоровичем сталося лихо. В казковому
місті, де він стоїть на вулиці, пройшов великий дощ, і з таткових очей змило фарбу. Тепер
вогники його очей не горять, в місті кожного дня трапляються аварії, бо Світлофор Світлофорович не може допомагати людям: ні водіям, ні пішоходам. Допоможіть мені
знайти фарби для мого татка.
Вихователь: Щоб допомогти тобі. Світлофорчику, нам треба вирушити до казкового
міста. Діти, на чому ж ми помандруємо?
( Діти називають види транспорту)
Вихователь: А на чому найшвидше можна дістатися до казкового міста? Діти: На літаку.
Вихователь: Так. полетимо на літаку, буде найшвидше. Уявіть себе маленькими
літачками, заводимо мотори (р- р- р). Полетіли. А ось і казкове місто вже видно.
Приземляємося. Ну. ось ми і в казковому місті. І потрапили прямо на різнокольорову
вулицю. Якого кольору будиночки стоять на цій вулиці?
(Діти називають).
Світлофорчик: На цій вулиці живуть мої друзі: Жовте Курчатко. Червоний Капелюшок і
Крокодил Гена.
Вихователь: То треба до них завітати, можливо вони зможуть нам допомогти. Як ви
гадаєте, малята, в якому з цих будиночків живе Жовте Курчатко?
Діти: В жовтому.
Вихователь: Давайте підійдемо до цього будиночка. Ви впевнені, що саме це жовтий
будиночок? А з чого видно, що це жовтий будиночок? Діти: У нього жовтий дашок.
Вихователь: Тоді давайте постукаємо і подивимось, чи справді в ньому живе Курчатко.
(Стукають)
Курчатко: (виходить) Добрий день, малята, раде вас вітати.
Вихователь: Добрий день, Жовте Курчатко. Чи не можеш ти нам допомогти: не даси
трохи жовтої фарби для Світлофора Світлофоровича?
Курчатко: 3 радістю допоможу, але ви повинні назвати мені, що буває жовтого кольору.
Діти: (називають) Курчатко, сонечко, банан, лимон, кульбабка, диня, груша, листочки
восени...
Курчатко: Молодці, діти, ось вам жовта фарба.
(Дає дітям жовті кружечки, які діти складають у свої кошики).
Вихователь: Дякуємо тобі. Курчатко. Тепер підемо до Червоного Капелюшка. Як ви
гадаєте, в якому будиночку вона живе?
Діти: В червоному. Ось він.
Вихователь: Постукаємо до нього і побачимо, хто з нього вийде.
(Стукають)
Червоний Капелюшок: Добрий день, малята. Що привело вас до мого будиночка?
Вихователь, діти: Добрий день. Червоний Капелюшок. Ми шукаємо фарби для
Світлофора Світлофоровича. Чи не даси нам трохи червоної фарби?
Червоний Капелюшок: Звичайно дам. Але спочатку допоможіть ви мені. Посадіть біля мого будиночка червоні квіти.
Д/ гра "Збери квітку"
(Діти шукають пелюстки червоного кольору і вкладають їх у трафарет квітки.)
Червоний Капелюшок: Молодці, діти! Ось фарба червоного кольору, як ви просили для
Світлофора Світлофоровича.
(Дає дітям червоні кружечки)
Вихователь: Дякуємо тобі Червоний Капелюшок. Нам вже час іти до Крокодила Гени.
Цікаво, в якому з цих будиночків живе Крокодил Гена? Діти: В зеленому.
Вихователь: То де ж зелений будиночок? (шукають...) Постукаємо до нього. Крокодил
Гена: (виходить). Добрий день, малята!
Вихователь, діти: Добрий день Крокодил Гена. Чи не можеш ти подарувати нам трохи
зеленої фарби для Світлофора Світлофоровича.
Крокодил Гена: Звичайно подарую. Я дуже люблю цю фарбу і навіть дружу з тими
звірятами, які мають зелений колір. Знайдіть, будь-ласка серед цих тварин (звірят) тих,
яких можна назвати моїми друзями.
Діти: Це зелена жабка, дракончик, крокодил, динозаврик.
(Ставлять їх коло будиночка Крокодила Гени.)
Крокодил Гена: А яку зелену пісеньку ви знаєте?
мого будиночка червоні квіти.
Д/ гра Збери квітку
(Діти шукають пелюстки червоного кольору і вкладають їх у трафарет квітки.)
Червоний Капелюшок: Молодці, діти! Ось фарба червоного кольору, як ви просили для
Світлофора Світлофоровича.
(Дає дітям червоні кружечки)
Вихователь: Дякуємо тобі Червоний Капелюшок. Нам вже час іти до Крокодила Гени.
Цікаво, в якому з цих будиночків живе Крокодил Гена? Діти: В зеленому.
Вихователь: То де ж зелений будиночок? (шукають...) Постукаємо до нього. Крокодил
Гена: (виходить). Добрий день, малята!
Вихователь, діти: Добрий день Крокодил Гена. Чи не можеш ти подарувати нам трохи
зеленої фарби для Світлофора Світлофоровича.
Крокодил Гена: Звичайно подарую. Я дуже люблю цю фарбу і навіть дружу з тими
звірятами, які мають зелений колір. Знайдіть, будь-ласка серед цих тварин (звірят) тих,
яких можна назвати моїми друзями.
Діти: Це зелена жабка, дракончик, крокодил, динозаврик.
(Ставлять їх коло будиночка Крокодила Гени.)
Крокодил Гена: А яку зелену пісеньку ви знаєте
(Діти співають 1 куплет)
Молодці, діти! Ось вам зелена фарба. (Дає дітям кружечки зеленого кольору.
Вихователь: Дякуємо тобі , Крокодил Гена. А он і Світлофор Світлофорович стоїть. Зараз
ми розфарбуємо його очі. (Вихователь приклеює кружечки Світлофору.) Тепер він може з
нами пограти.
Гра Водії та пішоходи
(Діти діляться на підгрупи: водіїв і пішоходів і діють у відповідності до сигналів
світлофора)
Вихователь: Діти, давайте подякуємо друзям Світлофорчика і подаруємо їм наші
різнокольорові кульки. Кожному кульку його кольору (повертаються до будиночків і
дарують кульки). Дякуємо за допомогу. До побачення, друзі.
Вихователь: А нам вже час повертатися до дитячого садка. Але спочатку скажіть, будь
ласка, чи можна маленьким діткам самим без тата і без мами гуляти далеко від своєї
домівки, подорожувати? (Ні, не можна). А чому? А ви самі подорожували? Ні. ви були зі
мною.
А чи можна маленьким діткам самим без дорослих переходити вулицю? (Ні, не можна)
От і ви переходили вулицю не самі, а зі мною. А щоб ви назавжди запам'ятали, на яке
світло світлофора що потрібно робити, Світлофор Світлофорович дарує вам ось такі
маленькі світлофорчики.
Конспект заняття «. Я - ПАСАЖИР»
Конспект заняття для дітей середньої групи
Мета: ознайомити дітей з правилами користування громадським транспортом; вчити дітей дотримуватися правил поведінки у ньому; виховувати шанобливе ставлення до інших.
Обладнання: Чомучка, малюнки транспорту, на якому не вистачає якихось елементів; малюнки, слайди або фотографії різного громадського транспорту; різні предмети для гри, наприклад, кермо, лялька, хустинка, капелюх тощо (за вибором учителя), м'яч, зелений і червоний кружечки для дітей.
Ключові поняття: громадський транспорт, пасажири, зупинка, правила поведінки у транспорті.
Попередня робота.
Підготувати малюнки, слайди або фотографії з різним громадським транспортом.
Підготувати малюнки транспорту, на якому не вистачає якихось елементів. Наприклад.
Автобус - без вікон, з одними дверима.
Таксі - без розпізнавальних знаків.
Тролейбус - без штанг, з одними дверима.
3.Підготувати різні предмети для гри, наприклад, кермо, ляльку, хус-
тинку, капелюх тощо (за вибором учителя), м'яч.
Хід заняття
І. Сюрпризний момент прихід Чомучки.
1. Гра «Світлофор».
Якщо ви згодні з тим, що почуєте, покажіть зелений кружечок, якщо - ні - червоний.
Переходити дорогу слід на червоне світло.
На дорозі не можна затримуватися, бавитися.
Переходячи дорогу, треба подивитися спочатку назад, потім -вперед.
4) На зелене світло не треба йти, слід дочекатися червоного.
5)Можна швидко перебігти дорогу перед машиною.
2. Бесіда.
- Які кольори є у світлофора? Що означає кожен світловий сигнал? Чому не можна гратися на проїзній частині дороги? Що означає знак «Пішохідний перехід»? Які є ще знаки для переходу? («Надземний пішохідний перехід», «Підземний пішохідний перехід».) Чому дорожні знаки встановлюють на правому боці дороги?
3. Відгадування загадок.
По вулиці будиночок їде, на роботу всіх везе. Не на курячих ногах, у гумових чоботях. (Автобус, маршрутне таксі)
Є у мого татка на колесах хатка.
Возить хатка невеличка нас на дачу і до річки. (Машина)
Швидко мчить, бо поспішає, пасажирів підбирає.
І хвилинка у хвилинку їх доставить на зупинку. (Автобус)
По лижні ковзнули ніжки, ми подумали - стоніжка, та помітили, що ріжки має дивна ця стоніжка, що вхопилися за дріт, і мерщій помчали в світ. (Електричка)
Леся Вознюк
4.Робота в групах.
Діти розподіляються на групи. Кожна група отримує малюнки-завдання, на яких зображений транспорт, на якому не вистачає якихось елементів. Діти виправляють помилки на малюнку. Наприклад автобус - без вікон, з одними дверима; таксі - без розпізнавальних знаків; тролейбус - без штанг, з одними дверима.
5. Бесіда.
Орієнтовні запитання: Хто такі пасажири? Які види транспорту ви знаєте? Яким громадським транспортом користуєтеся? Як слід поводитися в транспорті? Які транспортні засоби призначені для перевезення великої кількості людей? Яким транспортним засобом можна доїхати до нашого садочка? Хто знає номери маршрутів автобуса (тролейбуса, трамвая), які можуть доставити вас до садочка? Яким транспортним засобом користуєтесь ви? У якому місці вулиці треба чекати прибуття транспортного засобу, виконувати посадку і висадку з нього? Як слід поводитися у громадському транспорті?
5. Гра «Пішоходи і пасажири».
Діти стають у коло. Ведучий стає у середину кола і тримає в руках м'яч. Ведучий, кидаючи м'яч комусь із гравців, називає слово «пасажир» або «пішохід». Той, хто зловить м'яч, розказує одне з правил поведінки пасажира чи пішохода і повертає м'яч ведучому. Не можна повторювати вже названі правила. Той, хто не знає правил або відповів неправильно, вибуває з гри. Переможцями стають учні, які залишились у колі до закінчення гри.
6. Підсумок заняття.
Чомучка запитує: Які види громадського транспорту ви знаєте? Якими види громадського транспорту ви користуєтеся? Як слід поводитися у транспорті? Чи завжди ви дотримуєтеся правил поведінки у транспорті? Чому потрібно дотримуватися правил поведінки у транспорті?
Конспект заняття по темі «Правила дорожнього руху» з дітьми середньої групи
«Дорожні знаки»
Мета:
1 . Закріпити знання правил дорожнього руху: сигналів світлофора , дорожніх знаків.
2 . Закріпити знання будови вулиці , її частин та їх призначення .
3 . Познайомити з дорожнім знаком «Пункт харчування».
4 . Вчити складати описовий розповідь .
5 . Вчити дітей складно відповідати на питання , використовуючи аргументовану й доказову мова .
6 . Розвивати дрібну і загальну моторику.
7 . Удосконалювати інтонаційну виразність мови .
8 . Виховувати у дітей бажання знати і виконувати правила дорожнього руху.
Вихователь : Нашу зустріч ми почнемо з музичною загадки .
( Пісня « Будиночок біля дороги » )
- Про що ця загадка ? ( Ця загадка про світлофор )
- Для чого необхідний світлофор на вулиці? ( Він керує рухом пішоходів і транспорту , щоб не було аварій на вулиці і все рухалися за правилами ) .
- На який сигнал світлофора можна переходити дорогу?
- Що треба робити якщо на світлофорі горить жовтий , червоний?
- Хто хоче розповісти вірш про світлофорі ?
( Діти розповідають 1-2 вірші ) .
Стук у двері. Входить іграшка кіт - весь у бинтах .
Вихователь: Входить котик ледь живий ,
Де скакав ?
Кот: На бруківці !
Чи не послухався я маму
Віддаючи автобус лапу.
Вихователь: Так ти, напевно не знаєш правила дорожнього руху ?
Кот: Ні!
Вихователь: Бачите , хлопці , що може трапитися , якщо не знати правил дорожнього руху. Сідай котик , і послухай , а хлопці тобі розкажуть головне правило світлофора :
У світлофора віконечка три:
При переході на них подивися .
Всі світлофор розуміє без слів ,
Він говорить мовою вогників.
Діти хором : Червоний - стій!
Жовтий - чекай ,
А зелене світло - йди !
Кот: А я ось тут намалював світлофор , навіть три світлофора. Ось як красиво (Показує малюнок) .
Вихователь: Хлопці , але ж тільки один світлофор тут намальований правильно . Знайдіть його , і поясніть , які помилки ви бачите в малюнку.
( Діти виконують завдання і обгрунтовують свою відповідь ) .
- А якщо на вулиці немає світлофора , то як можна її переходити ?
( Вулицю можна переходити там , де є дорожній знак «Пішохідний перехід» або «Підземний пішохідний перехід» ( показують на ковроліні ) , або по « зебрі ».
Вихователь: На ковроліні побудована вулиця з проїзною частиною , тротуаром , пішохідним переходом .
- Для чого призначена проїжджа частина ? ( По проїжджій частині рухається транспорт)
- Давайте пригадаємо, які види транспорту ми знаємо :
пальчикова гімнастика
І автобус і трамвай
Вантажівка і самоскид
Їдуть тільки по дорозі
На дозволяючий сигнал.
- Для чого необхідний « пішохідний перехід» ? (В цьому місці можна переходити дорогу. )
А тепер давайте розповімо і покажемо як треба правильно переходити дорогу.
Координація мовлення з рухом.
(Звучить пісня « Дорога не стежка » )
Кот: Я забув, як називається цей дорожній знак ? ( Пішохідний перехід »). А які ще бувають знаки?
Вихователь: Зараз ми тобі розповімо . Слухайте загадку:
1 . Захворів живіт у Роми ,
Не дійти йому до будинку.
Це випадок не простий
Потрібно знак знайти - який?
- Про який дорожньому знаку ця загадка ? ( «Пункт медичної допомоги» )
- У яких місцях знаходиться цей знак ? ( Цей знак знаходиться поруч з лікарнею , поліклінікою ) .
2 . У цьому місці , як не дивно ,
Чекають чогось постійно ,
Хтось сидячи ,
хтось стоячи
Що за місце тут таке?
( Ця загадка про знак «Зупинка автобуса » )
3.Ряд школа чи садок
обережніше шофер
Тут гуляють Тані , Петі ...
І дорожній знак тут ... «Діти»
- У яких випадках необхідний цей дорожній знак ?
- А зараз я познайомлю вас з новим дор. знаком :
4 . У вас в шлунку стало порожньо
Хочете ви перекусити ?
Не борги ваші чекання
Підкаже знак вам « Пункт харчування».
Цей дорожній знак ставлять біля кафе , ресторанів , тобто в тих місцях , де люди можу поїсти .
- Опишіть мені , будь ласка , як виглядає цей знак (форма , колір , що зображено всередині). ( За моделями )
Вихователь: Давайте хлопці , побудуємо вулицю у нас на підлозі. ( Напольна гра «Дорога »).
Оживимо нашу вулицю: Дітям лунають жезл , кашкет , нагрудники з видами транспорту. ( Діти дізнаються і називають види транспорту).
- Який з цих видів транспорту не може рухатися по нашій вулиці ? (Не може рухатися трамвай , тому, що немає рейок. )
Кот: Спасибі вам , хлопці я так багато дізнався сьогодні . Я добре запам'ятаю всі дорожні знаки , і завжди буду виконувати правила дорожнього руху. До побачення !
Конспект заняття «.Пригоди у казковому місті Світлофорськ»
Конспект заняття для дітей старшої групи
Мета: формувати навички безпечної поведінки на вулицях міста.
Програмне зміст:
1.Закрепіть знання дітей про правила дорожнього руху та безпечної поведінки на вулиці.
2 . Закріпити знання дітей про різні види транспорту , дорожніх знаках.
3 . Сприяти розвитку пізнавального інтересу .
4 . Вправляти в правильній побудові пропозицій , збагачувати словниковий запас.
5 . Розвивати зорове і слухове увагу , логічне мислення.
6 . Вчити орієнтуватися в просторі і на площині за допомогою плану -карти , схем , словесної установки.
7 . Удосконалювати координацію рухів , допомогти зняти м'язове напруження.
8 . Виховувати доброзичливі взаємини між дітьми , чуйність, уміння узгоджувати свої дії
Словникова робота :
1 . Іменники : транспорт - трамвай , вантажівка , поїзд , тролейбус , екскаватор , автобус , підйомний кран , пожежна машина , велосипед , машина
2 . Прикметники : пасажирський , вантажний , легковий , спеціальний , червоний , жовтий , зелений.
3 . Дієслова : їхати , йти , стояти , переходити , чекати , бігати.
Методи і прийоми: ігровий момент , Сюрпризний момент , питання і відповіді дітей , наочний матеріал , метод заперечення , експеримент.
Попередня робота:
Робота з наочними матеріалами;
Робота зі схемами ;
Дидактичні ігри « Докажи слівце » , «Знайди пару » , «Знайди свій гараж » , «Вгадай знак » ;
Читання художньої літератури;
Розгляд ілюстрацій ;
Бесіди з дітьми (індивідуальні , колективні) ;
Обладнання: обруч , гімнастичні палиці - 4 штуки , ілюстрації «транспорт» , ілюстрації «неприємні історії» , картки з дорожніми знаками , « пішохідний перехід» і світлофор , карта - план , 10 квадратів з машинками , квіти з паперу з дорожніми знаками за кількістю дітей , лист в конверті , чудова коробочка з машинками, 18 магнітів, блок « Дьенеша », схема, позначення на підставках ( « автобус» , « загадка » , знак « зупинка» , «неприємності» , « гараж » , «квітка» ) .
хід:
Вихователь: Хлопці , ви знаєте , до нас в д.с. прийшов лист від нашого друга старшого інспектора Світлофора Светофоровіча , який живе в місті Светофорске . Він нам пише: Доброго дня , дорогі діти , знавці дорожніх правил! Запрошую вас відвідати наше місто Светофорск . Я сам не зможу вас зустріти , у мене багато роботи, тому надсилаю план - карту , по якій ви зможете орієнтуватися в місті ». Хлопці, якщо ви уважно подивитеся навколо , то неодмінно здогадаєтеся , на якому саме транспорті ми з вами вирушимо в Светофорск . ( стоїть знак « автобус »). Здогадалися ? Як ? Молодці !
Вихователь: Але наші автобуси не зовсім звичайні , вони являють собою геометричні фігури. А тепер - завдання : дівчатка сідають не в синій , і не круглий (квадрат жовтий) , а хлопчики не в жовтий , і не квадратний ( коло синій). Всі зайняли свої місця в автобусах ? Дівчатка , ваш автобус має якусь форму? (квадрат ) . Хлопчики , а ваш автобус якої форми ? ( коло) . Як вас тепер можна назвати ? ( пасажирами ) .
Вихователь: Культурний пасажир повинен знати , що дозволяється , а що забороняється в транспорті. Поки їдемо , пограємо в мовну гру , будьте уважні. Я почну фразу - ви закінчите :
Їхати зайцем , як відомо .... ( забороняється )
Поступитися старенькій місце .... ( дозволяється )
Всіх розштовхувати , кричати ... ( забороняється )
А тихесенько стояти ....... ( дозволяється )
Брати морозиво в автобус ... ( забороняється )
Ну а яблука в пакеті ....... ( дозволяється )
У м'яч грати на зупинці ... ( забороняється )
Обходити автобус ззаду ........ ( дозволяється )
Ну а спереду , звичайно ..... ( забороняється )
Вихователь: Молодці , хлопці , знаєте правила культурного та безпечної поведінки . Ось ми і приїхали в Светофорск . Виходьте з автобуса Місто незнайомий , а щоб нам не заблукати - будемо користуватися картою . Я пропоную вибрати зберігача карти , за допомогою дзиги . І допоможе мені в цьому Поліна. Давайте подивимося , куди нам йти ( діти розглядають карту). Наш шлях лежить на вулицю Загадок
загадки :
1 . Не літає , але дзижчить -
Жук по вулиці біжить ,
І горять в очах жука
Два блискучих вогника (автомобіль )
2 . Що за диво - синій будинок !
Дітлахів багато в ньому !
Ноги , взуття - з гуми
І харчується бензином (автобус )
3 . Носить хобот , а не слон ,
Але слона сильніше він ,
Сотні рук він заміняє:
Без лопати , а копає (екскаватор )
4 . Їх видно всюди, їх видно з вікон ,
По вулиці рухаються швидким потоком.
Вони перевозять різні вантажі -
Цегла і залізо , зерно і кавуни ( вантажівка)
5 . Мчить вогненною стрілою
Мчить у далечінь машина.
І заллє пожежа будь
Смілива дружина ( пожежна машина)
6 . Довгою шиєю поверчу ,
Вантаж важкий підхоплю .
Де накажуть - покладу ,
Людині я служу (підйомний кран)
Вихователь: Хлопці , я вам пропоную пограти в гру «Чудова коробочка ». У коробці знаходиться транспорт , який вам потрібно розділити на три групи: легковий , вантажний і спеціальний . Кожен підходить , бере по одній машинці і знаходить для неї потрібне місце. Давайте подивимося , куди тепер лежить наш шлях ?
Вулиця «Дорожні знаки »
Гра «Знайди пару ».
Вихователь: Хлопці , тут у нас знаходяться дорожні знаки. Чи не радячись , один з одним , кожен повинен взяти знак і знайти собі партнера , то є пару з такою ж картинкою.
Пари беруться за руки і стають в коло (виконання завдання).
Вихователь: А тепер Порадившись один з одним і вирішіть , хто буде розповідати про своє знакові.
Фізкультурна хвилинка : «Машина »
На вулиці нашої машини , машини - ( йдуть по колу , зупиняються )
Машини - малятка ( присідають )
Машини - великі ( встають , піднімають руки вгору)
Ей , машини , повний хід ( швидко йдуть по колу , зупиняються )
Я - зразковий пішохід : ( притискають долоні до грудей)
Поспішати не люблю ( повертають голову вправо - вліво )
Вам дорогу поступлюся ( розводять руки в сторони , нахиляючись вперед)
Вулиця « Неприємностей »
Вихователь: Тут зображені діти , які не знають правил дорожнього руху і тому з ними можуть відбутися неприємності. Що діти роблять неправильно ? (відповіді дітей)
Заходить сумний Незнайка .
Незнайка : Доброгодня діти!
Вихователь: Діти , хто це до нас прийшов ? (Незнайка ) . А чому ти такий сумний , невеселий .
Незнайка : Сьогодні мене всі лають , кричать. А я не зрозумію , чому?
Вихователь : Незнайка , розкажи нам з хлопцями , що з тобою сталося? Може ми , зможемо , тобі , чим небудь допомогти ?
Незнайка : Я вийшов з будинку сьогодні і вирішив пограти в футбол , але у дворі нікого не було. І я пішов на вулицю. Кинув м'яч , а він покотився на дорогу. Мене почали лаяти перехожі , але я ж нічого такого не зробив ? ..
Разом з дітьми Незнайка розбирає дорожню ситуацію. Діти пояснюють Незнайку правила безпеки .
Незнайка : Потім я хотів перейти вулицю , але заверещали гальма машин і водії почали на мене кричати. Чому вони кричали - не знаю .....
Діти пояснюють , як потрібно переходити вулицю.
Незнайка : А коли я сів в автобус , мене взагалі покарали і посадили поруч з кондуктором . За що - я не знаю. Я ж нічого не робив, тільки встав на сидіння і висунув голову у вікно , щоб подивитися на машини.
Діти пояснюють Незнайку правила поведінки в громадському транспорті.
Незнайка : Хлопці, у мене ще одна проблема . Знайка дав мені 2 завдання виконати , а у мене ніяк не виходить. Допоможіть мені , будь ласка.
1 завдання - «Збери кольору». Розставити кольорові магніти так , щоб у кожному ряду і в кожному стовпчику кольору не збігалися. Незнайка ділить дітей - 3 дитини з одного боку мольберта , 3 з іншого боку.
2 завдання - «Знайди геометричні фігури ». Використовуючи схему знайти правильно геометричні фігури.
Незнайка : Дякуємо вам , хлопці. Я тепер зрозумів , як грати в ці ігри.
Вихователь : Незнайка , скоро тобі йти в 1 клас і якщо ти не вивчиш ПДР , будеш весь час потрапляти в безглузді історії.
Незнайка : Я , все зрозумів . Я обіцяю вивчити правила дорожнього поведінки
Хлопці , давайте нагадаємо Незнайку і його друзям правила дорожнього руху:
1 . «Знаєш правила руху -
Можеш сміливо , друг, гуляти !
А не знаєш , сиди вдома ,
Щоб собою не ризикувати ! »
2 . «Щоб вулицю перейти ,
Про правилі пам'ятай простому :
Спочатку наліво , дружок , подивися ,
Направо поглянь потім. »
3 . «Дорогу при зеленому світлі
Ви не встигли перейти ?
На острівці чудовому,
Перечекай на півдорозі »
4 . « Пояснити треба запросити ,
Будь ти юн або старий :
Дорога , мій друг , - для транспорту ,
Для тебе - тротуар .
5 . « Смугаста конячка ,
Її зеброю звуть .
Але не та , що в зоопарку , -
По ній люди все йдуть .
6 . « Найбільш малий знак дорожній ,
Він стоїть не просто так.
Будьте , діти , обережні ,
Поважайте кожен знак .
Вихователь: Давайте все , разом вимовимо девіз!
Щоб жити , не знаючи прикрощі ,
Щоб бігати , плавати і літати ,
Ти повинен правила руху
Завжди і всюди дотримуватися .
Вихователь: Хлопці , щоб потрапити на наступну станцію , нам треба правильно перейти дорогу. Що нам допоможе правильно перейти дорогу ...... ( пішохідний перехід , світлофор )
Діти переходять дорогу підходять до столів .
« Гаражна зона »
Вихователь: Хлопці , кожен підійшов до свого гаражу. Ви були пасажирами , пішоходами , тепер будите водіями. Поставте машину на середину дороги (машина поїхала вгору , вліво , вниз на одну клітинку , вниз , вправо на одну клітинку , вправо - гараж)
Вулиця «Чарівна »
Вихователь : Подивіться , хлопці , тут якісь квіти. Давайте спробуємо їх опустити у воду і поспостерігати , що ж станеться ( експеримент: квіти розкриваються , діти називають дорожні знаки які зображені в серденьках кольорів) .
Вихователь: Подивіться на карту , ми з вами скрізь побували, всі завдання виконали? Вам сподобалося місто Светофорск ?
Діти діляться своїми враженнями.
Вихователь: А чи довелося вам зіткнутися з якими-небудь труднощами при виконанні завдань ? Я хочу вам запропонувати у вільний час намалювати малюнки , в яких ви покажіть свої враження від нашої подорожі.
Підсумок: у ході освітньої діяльності було досягнуто головне - діти не тільки закріпили правила дорожнього руху та основні правила особистої безпеки , але й змогли пояснити необхідність їх застосування в екстремальних ситуаціях. Даний захід на практиці показує свою перевагу і ефективність.
Конспект заняття з ОБЖ для дітей старшого дошкільного віку
"Безпечна дорога додому"
мета:
- Познайомити дітей з правилами дорожнього руху;
- Допомогти дітям розуміти дорожню символіку та її специфіку ( на прикладі дорожніх знаків);
- Розвиток у дітей самостійності , швидкості реакції , кмітливості .
матеріали:
- Малюнки із зображенням дорожніх знаків.
Хід заняття:
Педагог читає дітям оповідання " Навіщо потрібні дорожні знаки? "
Мурахи - істоти хоч і маленькі , але розумні і працьовиті . Цілий день бігають вони по мурашиним доріжках . Одні - з поклажею в будинок , до мурашника . Інші - геть , із сміттям і без нічого . Ніхто ні з ким не свариться , не стикаються. І все тому , що у мурашок свої правила руху. Дотримуються вони строго!
Втім , якщо мураха на мураху в поспіху і налетить , утрату невеликий - аж надто вони легкі да малі !
Машини теж снують з ранку до вечора. Біжать з вантажем або перевозять людей. Відпочивають в гаражах , а підкріплюються на бензоколонках . Вони дуже сильні . Вони летять по дорогах , як стріла , ревуть , немов дикі звірі. Вони копають глибокі ями , піднімають колоди , як сірники , і гасять пожежі .
Якщо дві машини налетять один на одного або на людину , трапиться біда.
Люди і машини кожен день зустрічаються на вулиці. Щоб не заважати один одному , вони придумали правила - як себе вести на дорогах.
Машини дотримуються цих правил суворо. Якщо на переході горить для них червоне світло - встають як укопані. Пропускають тебе вперед , на інший бік вулиці . Стоять , гурчать , тільки й чекають зеленого світла , щоб знову рвонутися вперед.
Машини вірять , що і люди будуть дотримуватися закони вулиці . Не переходити її , де попало. На переході не бігти на червоне світло , палаючий для пішоходів. Чи не вибігати раптово на дорогу. Машини не очікують цього і не можуть відразу зупинитися.
Машини не порушують договір з людиною.
- А ви , хлопці , дотримуєтеся правил дорожнього руху ? ( вислуховуються відповіді дітей).
- Кращий спосіб зберегти своє життя на дорогах - це дотримуватися правил дорожнього руху. Сьогодні ми з вами поговоримо про безпеку на дорогах і про те , які бувають дорожні знаки.
Педагог загадує загадки (з показом картинок) про дорожні знаки , діти відгадують .
Цією зебри на дорозі
Я анітрохи не боюся.
Якщо все навколо в порядку ,
По смужках в дорогу подамся .
( Знак "Пішохідний перехід" )
Правило № 1 . Переходити вулицю можна тільки по пішохідних переходах . Вони позначаються спеціальним знаком "Пішохідний перехід" .
Ніколи не підведе
Нас підземний перехід:
дорога пішохідна
У ньому завжди вільна .
( Знак " Підземний перехід" )
- Найбезпечніший перехід - підземний .
Правило № 2 . Якщо ні підземного переходу , ти повинен користуватися переходом зі світлофором .
- Ось яке вірш написав С. Михалков про світлофор :
Якщо світло спалахнуло червоне ,
Значить , рухатися небезпечно ,
Світло зелений каже:
" Проходьте , шлях відкритий ! "
Жовте світло - попередження :
Жди сигналу для движенья .
Правило № 3 . Не можна переходити вулицю на червоне світло , навіть якщо немає машин.
Правило № 4 . Переходячи вулицю , завжди треба дивитися : спочатку - наліво , а дійшовши до середини дороги - праворуч.
Правило № 5 . Найбезпечніше переходити вулицю з групою пішоходів.
Правило № 6 . Ні в якому разі не можна вибігати на дорогу ( навіть якщо ти дуже поспішаєш ) . Перед дорогою треба зупинитися.
Ей , водій , обережно !
Їхати швидко неможливо.
Знають люди все на світі -
У цьому місці ходять діти.
( Знак "Діти" )
Правило № 7 . Не можна грати на проїжджій частині дороги і на тротуарі.
- Хлопці , як ви думаєте , чому не можна грати на дорозі і біля дороги? ( Вислуховуються відповіді дітей).
Правило № 8 . Автобуси , тролейбуси і трамваї небезпечно обходити як спереду , так і ззаду. Треба дійти до найближчого пішохідного переходу і по ньому перейти вулицю.
Правило № 9 . Поза населених пунктів дітям дозволяється йти тільки з дорослими по краю дороги ( по узбіччю ) назустріч машинам.
Тут дорожні роботи -
Ні проїхати , ні пройти.
Це місце пішоходу
Краще просто обійти.
( Знак "Дорожні роботи" )
Червоне коло , прямокутник
Знати зобов'язаний і дошкільник .
Це дуже строгий знак .
І куди б ви не поспішали
З татом на автомобілі -
Чи не проїдете ніяк!
( Знак "В'їзд заборонено " )
Цей знак на переїзді -
У непростому , помітному , місці.
Тут шлагбаум не варто ,
Паровоз щосили димить.
Швидкість він набрав вже ,
Так що будь насторожі.
( Знак "Залізничний переїзд без шлагбаума " )
Я не мив в дорозі рук ,
Поїв фрукти , овочі.
Захворів і бачу пункт
Медичної допомоги.
( Знак "Пункт першої медичної допомоги" )
- Усі діти люблять кататися на велосипеді , на скейтборді , на самокаті , на роликових ковзанах. Виявляється , для них теж є свої правила безпеки :
1 . Не можна кататися в місцях , де можна випадково виїхати на проїжджу частину. Взимку це відноситься і до ковзанів , і до санок .
2 . Їздити на велосипеді по дорогах можна тільки з 14 років.
3 . Чи не переїжджай дорогу на велосипеді , а переходь її по переходу , ведучи велосипед за кермо.
У нього два колеса і сідло на рамі ,
Дві педалі є внизу , крутять їх ногами.
У червоному колі він стоїть ,
Про заборону говорить .
( Знак " Велосипедний рух заборонено " )
- Хлопці , а зараз я перевірю вашу винахідливість і кмітливість. Я буду задавати вам запитання , хто знає правильну відповідь , повинен підняти руку. Відповідати хором можна.
- Скільки коліс у легкового автомобіля? - ( Чотири ) .
- Хто керує автомобілем ? - (Водій ) .
- Хто ходить по тротуару ? - ( Пішохід ) .
- Для чого потрібна проїжджа частина ? - ( Для руху транспорту).
- По якій стороні проїжджої частини рухається транспорт ? - ( По правій ) .
- Як називається місце перетину двох доріг ? - ( Перехрестя ) .
- Що може статися , якщо пішохід або водій порушив правила дорожнього руху ? - ( Аварія або ДТП) .
- На яку тварину схожий пішохідний перехід? - ( На зебру ) .
- Які машини обладнані спеціальними звуковими і світловими сигналами ? - ( "Швидка допомога" , пожежна та міліцейська машини).
- Який сигнал подає автомобіль , повертаючи праворуч ? - ( Моргає правої маленької лампочкою ) .
- Де можна грати дітям , щоб не наражатися на небезпеку ? - ( У дворі , на дитячому майданчику ) .
- Усім дітям спасибі за участь у занятті . Сподіваюся , що ви будете завжди дотримуватися правил дорожнього руху.