Заняття з основ безпеки життєдіяльності для вихованців дошкільного навчального закладу вік: діти 5-го року життя
Тема : Якщо ти залишився вдома сам
Мета : - ознайомити вихованців з правилами поведінки вдома, якщо дитина залишилась сама;
- пам’ятати про елементарні правила поведінки;
- закріпити навички правильного поводження вразі виникнення пожежі вдома;
- виховувати в дітях негативне ставлення до ігор, які можуть стати причиною виникнення пожежі (гра з сірниками).
Попередня робота: бесіда, короткі оповідання, читання казок, літературних творів, описання тематичних малюнків.
Дидактичний матеріал: мультфільми серії «Пригоди Спасіка», сигнальні картки для ігор «Оціни поведінку», листки з завданням «безпечно - небезпечно».
Хід заняття
Вихователь: - Інколи так трапляється, діти, що ви вимушено залишаєтеся вдома самі без уваги дорослих( батьків, бабусі, дідуся. дорослого брата або сестри). В такому випадку, підкажіть мені, як правильно поводитися, щоб не сталося біди.
- Відповіді дітей
Правильна відповідь: коли ви залишаєтеся вдома самі, потрібно поводитись обережно ( якщо ти граєш з іграшками, це потрібно робити в дитячій кімнаті; якщо ти дивишся мультфільми по телевізору – ти повинен знати, як його вимкнути після перегляду)
- Інколи з дітьми, які залишилися вдома самі, трапляються надзвичайні випадки. Сьогодні ми з вами подивимося, як поводились діти, залишившись вдома самі без батьків.
Перегляд тематичних мультфільмів з дітьми
Вихователь: Любі діти, ми щойно подивились повчальні сюжети, отже, зараз я пропоную вам пограти зі мною.
Дидактична гра «Оціни поведінку»
- Діти, в кожного з вас є дві сигнальні картки: зелена та червона.
Зелена картка значить, що ви «згодні» з моїм ствердженням, червона – навпаки, ви абсолютно проти «не згодні» зі ствердженням. Розпочинаємо гру!
1. Я полюбляю гратися з сірниками, коли мами немає вдома.
2. Коли я залишаюсь вдома на самоті, мені сумно, тому я розглядаю малюнки до відомих казок в улюбленій книжці
3. Коли я залишаюсь вдома сам, я розважаюсь, якщо вмикаю газову плиту. Це дуже цікаво!
4. Один мій приятель полюбляє самостійно вмикати електричні прилади та дивитися, що ж відбувається в середині.
5. Коли я залишаюсь вдома сам, я дуже весело проводжу час : малюю, ліплю, читаю, співаю.
6. Найцікавіша розвага розпочинається саме тоді, коли вода з-під крана ллється на підлогу. Ось тоді можна запускати кораблики та грати в мореплавців.
7. Коли я залишаюсь вдома сам, я – найголовніша людина! Ось чому, на правах головного, я уважно слідкую за порядком вдома: охайністю та приміщення, його безпекою.
8. Коли я залишаюсь вдома сам, я полюбляю виглядати з вікна, стоячи на підвіконні й роздивлятися навкруги.
Вихователь: - Які ж ви розумники! Після ваших правильних відповідей я можу з упевненістю стверджувати, що залишившись вдома без батьків, ви дасте собі ради, тому, що знаєте я правильно поводитися.
- А тепер роздивимося таку ситуацію: раптом у ваших сусідів сталася біда (приклад). Що потрібно зробити? Куди зателефонувати?
- Телефонуємо в «Службу порятунку 101», що потрібно зробити далі?
(відповіді дітей)
- Вірно, спочатку потрібно назвати своє ім’я, свою адресу, читко та по можливості стисло розповісти що сталося.
- А чи знаєте ви, що потрібно зробити, після того, як ви зателефонували у «Службу порятунку 101»? Я пропоную вам продовжити перегляд мультфільму та дізнатися, як потрібно правильно діяти у цій складній ситуації.
Перегляд тематичних мультфільмів з дітьми
Вихователь: - Хлопчики та дівчатка! Тепер ви знаєте правила поведінки під час виникнення пожежі, а також знайомі з наслідками небезпечної поведінки, бешкетуванням із вогнем, коли дитина залишається вдома сама.
Вихователь: - А зараз подивіться на картки на столах. На них зображені різні побутові ситуації. Визначте, які з них безпечні, а які небезпечні для життя людини. Якщо ви побачили небезпечну для життя ситуацію, закреслить малюнок червоним олівцем (намалюйте хрест).
(Робота дітей с картками)
Вихователь: - Розумники, добре попрацювали. А зараз, я прошу вас дати мені відповіді на запитання:
- Дмитрику, які побутові ситуації та вважаєш небезпечними?
- Сашко, а які ситуації, на твою думку, найбільш небезпечні для дитини?
- Настуся, які ж ситуації є безпечними для дитини?
- Оксано, а як ти вважаєш?
Вихователь: - Діти, сьогодні ми з вами дізналися про правила поведінки вдома, якщо ти залишився сам. Ми розглянули різні ситуації – безпечні та вкрай небезпечні для життя людини. Я вам дяку за старанність й увагу протягом нашого заняття. Сподіваюсь, що ви добре запам’ятали правила поведінки та ніколи не опинитесь у небезпечній ситуації.